Drożdżówka dyniowa z cynamonową 

kruszonką

Zakręcony tydzień, który minął ( całe szczęście!) zupełnie pozbawił mnie radości kulinarnych przygód. Zupełnie nie miałam czasu na nic. Dopiero w weekend pojawiły się wolne chwile - jak jaskółki na wiosnę i udało mi się poszaleć w kuchni. Upiekłam pyszną drożdżówkę na wizytę mojej rodzinki. Drożdżówka to ulubione ciasto mojej bratowej, więc zrobiłam to specjalnie dla niej. Super mięciutka, z chrupiącą kruszonką i cudownym, intensywnym żółtym kolorem, który nadała jej pulpa dyniowa. Ciasto jest wilgotne i długo zachowuje świeżość. Naprawdę pyszne.




dyniowa drożdżówka:

1200 g mąki
600 g pulpy dyniowej
1 1/2 szklanki cukru
4 jajka
100g drożdży
75 g masła
400 ml mleka

Z drożdży, 2 łyżek cukru i pół szklanki ciepłego mleka robimy zaczyn i odstawiamy do wyrośnięcia. Potem dodajemy resztę ogrzanych składników i wyrabiamy dość miękkie ciasto - ma być bardziej lejące niż normalnie. Odstawiamy do wyrośnięcia i robimy kruszonkę...
 * porcja jest na duużą blachę - taką  z piekarnika. Używam takiej głębokiej.

kruszonka:

100 g masła
100 g cukru
100 g maki
1 łyżeczka cynamonu

Mieszamy miękkie masło z reszta składników i posypujemy kruszonką ciasto.

Wyrośnięte ciasto drożdżowe wylewamy do nasmarowanej tłuszczem blachy i posypujemy kruszonką. Pieczemy około 40 minut w 180 stopniach.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz