Budyniowiec z rabarbarem i ananasem

Odwiedził nas wczoraj nasz dobry przyjaciel, który wyemigrował dawno temu za granicę. Z tej okazji mój mężuś ugotował swoje popisowe makaronowe danie na kolację a ja spełniłam się cukierniczo i upiekłam ciasto. Tym razem postanowiłam wykorzystać rabarbar, który dostałam od mojej kochanej sąsiadki i upiekłam ciasto z rabarbarem. Kruche maślane ciasto, waniliowy budyń pełny zatopionych w nim kawałków owoców a wszystko przyprószone słodką mgiełką cukru pudru. Kwaśność rabarbaru została łagodnie przełamana słodkością ananasa. Dobre było. :)


kruche ciasto:

31/2 szklanki mąki
200g masła
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kwaśnej śmietany
2 żółtka
1 jajo
cukier waniliowy
puszka ananasa
600 g rabarbaru

Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto. 2/3 wkładamy na pół godziny do lodówki, a 1/3 do zamrażarki. Ciastem z lodówki wyklejamy dno blachy i dajemy na to pokrojony rabarbar i pokrojonego na kawałki ananasa.


masa budyniowa:

1 szklanka soku z ananasa
2 szklanki mleka
2 budynie śmietanowe
3 łyżki cukru
Gotujemy budyń z mleka i soku z dodatkiem cukru. Gorący budyń wylewamy na owoce.
Na wierzch ścieramy resztę ciasta z zamrażarki i pieczemy około 45 minut w 180 stopniach.
posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!








1 komentarze:

danuta2 pisze...
25 czerwca 2016 05:59

ciasto pyszne, polecam na te ciepłe dni...

Prześlij komentarz