Rozgrzewająca zupa z indykiem i kiełbasą chorizo 

Dawno mnie nie było i w kuchni i na blogu...  i serdecznie Was przepraszam za tak długi przestój. Praca, remont pokojów dzieci, wyjazd na konferencję i inne zobowiązania zupełnie pozbawiły mnie wolnego czasu a gotowanie spadło na mojego mężusia i córkę. Czasami wieczorem gotowałam coś szybkiego, żeby dzieci miały co jeść na drugi dzień i tyle... Mam nadzieję, że odbiłam się właśnie od kulinarnego dna i teraz wniosę się na wyżyny. :))).
Zupka ta powstała z inspiracji kiełbasą chorizo, którą ostatnio kupiłam w Lidlu. Przegląd warzyw w mojej lodówce pozwolił rozwinąć skrzydła i już po chwili bulgotało, smażyło się i dusiło w kilku garnkach - nareszcie w swoim żywiole! Zupka wyszła pyszna i aromatyczna z cudownym paprykowym posmakiem. Mój mężuś stwierdził, że bardzo przypomina mu zupę, która jadł na Węgrzech podczas jakiegoś wyjazdu i że bardzo mu smakuje. Spróbujcie, może Wam też zasmakuje...

zupa z chorizo:

250 g kiełbasy chorizo
1kg mięsa mielonego z indyka
2 duże cebule
3 średnie marchewki
2 papryki czerwone
25 czarnych oliwek
1 średnia cukinia
8 ząbków czosnku
3 łodygi selera naciowego
500 ml pulpy pomidorowej
3 łyżki ziarenek smaku
1 łyżeczka papryki słodkiej w proszku
1/2 łyżeczki chili
1/2 łyżeczki pieprzu
woda


Kiełbasę kroimy na małe kawałki i wytapiamy tłuszcz. Będzie go sporo i tylko na nim będziemy dusić i podsmażać. Wsypujemy kiełbasę do wielkiego garnka. Na patelnię dajemy teraz mięso i przesmażamy do utraty różowego koloru. Wsypujemy do garnka. Wszystkie warzywa kroimy na kostkę lub paseczki i dusimy na pozostałym tłuszczu ( oprócz cukinii) . Wszystko wsypujemy do garnka, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy i zalewamy wodą do wysokości warzyw. Dusimy. Na samym końcu dajemy pokrojoną w kostkę cukinię. Chwilę dusimy i dodajemy koncentrat. Doprawiamy do smaku.
Podajemy ze świeżym chlebkiem.
Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz